[adinserter block="1"]

פעולת סוף והתחלות חדשות

5
(1)

תגיות:

אין תגיות.

זמן הפעולה: 45 דק

מטרות הפעולה:

שהחברצים יבינו שהחיים משתנים כל הזמן ושצריך לאמץ את השינוי ולא להילחם בו. שהם יעשו לעצם תחקיר על השנה ויבנו במה הם יכולים להשתפר ומה הם צריכים לשמר.

תוכן הפעולה

מתודה 1 ייצוג – תמונות שמסמלות שינוי

נראה להם תמונות של דברים שהשתנו עם השנים:

אופניים (1,2)
יער לפני ואחרי (3)
השכבג במחנק האחרון (4)

דיון:

מה אתם רואים בתמונות?
מה הקשר ביניהן?
מי שהיה בשכבג שנה שעברה, האם אתם הרגשתם שינוי משמעותי בתחילת השנה?
מה אתם חושבים שהיה שונה בין השכבג של עכשיו לשכבג של שנה הבאה?

3 דק

מתודה 2 דיון – אסוציאציות לשינוי

נעביר בצוות דף עליו הם יכתבו מילים שעולות להם כשאומרים את המילה שינוי (להוסיף שזה יכול להיות רגשות).

מי רוצה להסביר מה הוא כתב ולמה?
איזה דוגמאות לשינויים יצא לכם לחוות ומה הרגשתם?
האם יש הבדל בין שינוי איטי ומהיר? מה מהם יותר מלחיץ?
אילו דברים לדעתכם ישתנו בשנה הבאה שקשורים לצופים?
מה אתם חושבים ומרגשים לקראת השינויים שעומדים לבוא?

5 דק

מתודה 3 משחק תחרות – שחזור תמונה

נבקש מהצוות להסתדר בצורה מצחיקה לתמונה. לאחר מכן נראה להם את התמונה ונשאל אותם:

אתם חושבים שנצליח לעשות את אותה התמונה בדיוק שוב?

גם אם הם אומרים “לא” אנחנו ננסה לשחזר. את הזווית, את המיקומים כמה שאפשר. (אפשרי גם לעשות את זה תחרות, לחלק את הצוות לשתיים והקבוצה שהצליחה לעשות את התמונה הכי קרובה תנצח)

דיון:

כשראיתם שאי אפשר באמת לעשות את אותה התמונה מה חשבתם?
לדעתכם זה דבר טוב שכל רגע הוא מיוחד ואי אפשר לחזור אליו?

10 דק

מתודה 4 התבוננות – שאלון דירוג עצמי + בניית תוכנית שיפור

נבקש מהצוות לעשות טבלה על דף שניתן להם ולמלא אותה.

 

דירוג (1-10)

סיבות

תפקיד

   

שכב”ג

   

חניכים

   

אני בטוח שכולם חושבים שיש למקום להשתפר בחלק מהקטגוריות יותר ובחלק פחות. בואו עכשיו ננסה לבנות תוכנית פעולה שתאפשר לנו להתקרב לשכבגיסט המושלם.

ניתן להם עוד דף עם טבלה.

 

מי ארצה להיות

למה

איך

תפקיד

     

שכבג

     

חניכים

     

בטבלה הזאת החברצים יצטרכו למלא טבלה דומה רק שבמקום את הדירוג שלהם לעצמם הם יכתבו שם של שכבגיסט / אדם שהם מכירים (יכול להיות גם דמות בדיונית) שלדעתם הוא ההתגלמות של השלמות בקטגוריה הזאת. בעמודה הבאה הם יסבירו מה הופך את אותו אדם לכל כך טוב בקריטריון הזה. בעמודה השלישית (“איך”) הם יכתבו שלוש פעולות שהם יכולים לנקוט כדי להיות יותר כמו האדם שכתבו.

דוגמה:

מי ארצה להיות: עלמה
למה: כי היא לוקחת את התפקיד ברצינות, מקדמת פרוייקטים חדשים, מוכנה להשקיע, שומרת על קשר טוב עם חניכים שלה.
איך: לעשות רשימה לפרוייקטים שארצה לקדם בפתקים ולהציע לראשגד, להכין את הפעולות שבוע לפני שהיה זמן לשפצר ולהכין ציוד, לעשות שתי שיחות אישיות עם כל חניך.

נבקש שמי שמוכן שישתף מה הוא כתב ולמה.

25 דק

ציוד:

דפים
עטים
להדפיס תמונות

נספחים:

נוצר על ידי:

כמה היית מדרג את הפוסט?

לחץ על כוכב כדי לדרג!

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

עדיין אין דירוגים. היה הראשון שמדרג את פוסט זה

תגובות

פנייה לצוות האתר

דלג לתוכן