[adinserter block="1"]

יציאה מאזור הנוחות

5
(1)

תגיות:

אין תגיות.

זמן הפעולה: שעה

מטרות הפעולה:

להראות לחניכים איך אזור הנוחות מגביל אותנו ואת ההתרונות של לצאת ממנו. לתת להם להתנסות/ לצפות במישהו אחר יוצא מאזור הנוחות. שהחניכים יבינו שהם יכולים להרחיב את אזור הנוחות שלהם ושזו יכולת שאפשר להשתפר בה.

תוכן הפעולה

מתודה 1: איש תלוי

חשיפה של נושא הפעולה:
לעשות כמו איש תלוי עם רמזים לכל מילה בעזרת תמונות.
המשפט יהיה ״לצאת מאזור הנוחות״ (1)
לצאת – יציאה עם חברים (2), דלת (3), אקזיט (4)
אזור –   51 (5), השפלה (6)
נוחות- כורסא (7), אישה ישנה (8)

5 דק

מתודה 2: דיון א

  • המטרה: לשמוע ולהבין מה החניכים חושבים על הנושא לפני ההסברים שלי + שהם יתחילו להסתקרן ולחשוב על הנושא.
  • כשאומרים את המשפט “יציאה מאזור הנוחות” מה עולה לכם לראש?
  • זה דבר טוב, לא טוב?
  • יצאה לכם לאחרונה לצאת מאזור הנוחות? איך זה הרגיש?
  • אתם מרגישים לפעמים שאתם תקועים בתוך האזור נוחות שלכם?

5 דק

מתודה  3: יצרה – ציור

המטרה: להראות להם שאזור הנוחות באמת מגביל אותם.

אבקש מכל החניכים לצייר את מה שהם הכי רוצים לעשות אבל לא יכולים בגלל שהם מפחדים מסיבה כזו או אחרת. (אתם מוזמנים להשתתף גם) לאחר מכן נעשה סבב וכל אחד יסביר מה הוא צייר ומה מונע ממנו לעשות את זה.

10 דק


מתודה 4 סיפור

דמוסתנס, היה מדינאי יווני ואחד הנואמים הגדולים בהיסטוריה העתיקה. על פי האגדה, לדמוסתנס היה ליקוי בדיבור בילדותו וחבריו לעגו לו על הקושי שלו לדבר ברור. כשהיה נער צעיר הוריו מתו וקרובי משפחה מרושעים גנבו לו את כל הירושה. דמוסתנס לא איבד תקווה והיה נחוש להעמיד אותם לצדק. לכן התתחיל לאמן את עצמו להיות נואם ועורך דין. הוא תרגל דיבור עם אבנים בפיו כדי לשפר את הדיקציה שלו. צעק לכיוון הרוח כדי לשפר את הקול שלו בשלב מסוים הוא החליט לגלח חצי מראשו כדי לעבוד על הפחד שלו ממה שאנשים חשבו עליו. בנוסף הוא גם למד את העבודות של נואמים גדולים ועבד ללא לאות לשיפור כישוריו. עבודתו הקשה השתלמה, והוא הפך לדמות פוליטית עוצמתית ומשפיעה הידועה בנאומיו הרהוטים והמשכנעים. כך יכל להעמיד לדין את אותם קרובי משפחה. למרות שרובם לא היו כבר בחיים דמוסתנס השיג משהו גדול בהרבה הוא היה עכשיו אדם חזק והגשים את חלומותיו.

3 דק

 מתודה 5 משחק – “מה שאני רוצה לעשות”

מטרה: לתת להם להתנסות ביציאה מאזור הנוחות כדי שיחוו את הרעיון בעצמם.

על בריסטול יהיה מצויר עיגול שמייצג את אזור הנוחות ממרכז העיגול תצא הדרך שתוביל אל היעד בשם “מה שאני רוצה לעשות”. כל פעם האזור נוחות גדל עד שהיעד נכלל בתוכו (9).
בכל נקודה הם יצטרכו לעשות משימה שתוציא אותם מאזור הנוחות (הם יקדמו חייל קטן על המפה).

משימות:

  1. להחזיק שקית קרח למשך חצי דקה.
  2. להציג את עצמכם באנגלית ולומר במה הייתם ממלאים בריכה.
  3. האתגר שלכם הוא לעשות כולכם ביחד שישים שכיבות שמיכה.
  4. לעשות אימפרוביזציה של סצנה מול הקבוצה.
  5. להיות בפלאנק במשך דקה.
  6. לשיר שיר מול הקבוצה.

15 דק

מתודה 6 דיון ב

  • מטרה:  להסיק מסקנות מההתנסות ולהמשיך לפתח את הנושא.
  • איך הרגשתם במהלך המשימות?
  • מה הרגשתם בסוף המשימות?
  • האם היה לכם קשה באותה מידה המשימות בהתחלה והמשימות בסוף?

5 דק

מתודה 7 ייצוג – גרף אנושי

נקריא היגדים אם החניכים מסכימים עם ההיגד הם ייקחו צעד קדימה, לא מסכימים נשארים במקום.

מקבץ היגדים א:

  • לעשות דברים חדשים זה טוב.
  • כדי להיות בראש פתוח להצעות של אנשים אחרים.
  • כשחווים פחד (לא מלהיפגע פיזית) ומתמודדים אתו אפשר להתרגל לסיטואציה.
  • רוב האנשים מוותרים על חלומות גדולים בגלל הפחד של מה יקרה או מה יחשבו עליהם.
  • להיות אמיץ זה לפחד ועדיין לעשות את מה שאתה רוצה או צריך לעשות.
  • כדי לחיות חיים מלאים צריך לצאת מאזור הנחות הרבה פעמים.

נבקש מהחניכים לשים אבן או חפץ במקום אליו הם הגיעו.

עכשיו נשאל את אותן שאלות אבל אישית אליהם (לא נאמר להם את זה במפורש)

מקבץ היגדים ב:

  • אני עושה דברים חדשים יחסית הרבה.
  • אני קשוב להצעות של אנשים אחרים.
  • כשאני מתחיל לפחד בסיטואציה מסוימת אני יודעת לגרום לעצמי להתרגל ולהרגע.
  • אני לא מוותר על דברים שאני רוצה לעשות מהפחד של מה יחשבו עלי או מה יקרה.
  • כשפחד הופך למכשול ביני ובין מה שאני רוצה אני יודע להתגבר על הפחד.
  • אני יוצא מאזור הנוחות שלי לעיתים קרובות כך שאוכל לעשות את הדברים שחשובים לי.

10 דק

מתודה 7 דיון ג – סיכום

  • מה חשבתם על ההיגדים?
  • היה היגד שלא הסכמתם אתו ולמה?
  • מה לדעתכם מייצג הפער בין האבן לבין איפה שהגעתם בפעם השנייה?
  • האם אתם חושבים שאפשר לגדול ולהתפתח רק דרך קושי ויציאה מאזור הנוחות?
  • איך נוכל “להכריח” את עצמנו להתמודד עם יותר קושי שהוא טוב?

(תשובה אפשרית יכולה להיות לשים את עצמנו במערכות וסיטואציות שמכריחות אותנו לצאת מאזור הנוחות כמו הצופים)

  • האם אתם מסכימים עם משפט החיים מתחילים בקצה אזור הנוחות?

10 דק

ציוד:

להדפיס תמונות לאיש תלוי/ להראות בטלפון.
דפים
טושים
חייל קטן / אבן
שקית עם קרח.

5.

6.

7.

8.

9.

1.

2.

3.

4.

נוצר על ידי:

כמה היית מדרג את הפוסט?

לחץ על כוכב כדי לדרג!

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

עדיין אין דירוגים. היה הראשון שמדרג את פוסט זה

תגובות

פנייה לצוות האתר

דלג לתוכן